Jak si vybrat akrylové barvy podle viskozity

11.12.2019

Jak si vybrat akrylové barvy podle viskozity

Pokud si chceš vybrat vhodné akrylové barvy pro tvé umělecké dílo, je třeba vzít v úvahu několik faktorů. Kromě sytosti pigmentů, lesku a světlostálosti barvy je tu ještě její viskozita, která ti naznačí, jakou hustotu můžeš od dané barvy očekávat.

Existují řídké inkousty i máslové barvy. Neplatí, že čím je barva hutnější, tím je lepší. Stále záleží na tom, k jakému účelu ji chceš využít. Proto rozlišujeme čtyři základní viskozity akrylových barev.

Heavy body akrylová barva

liquitex heavy body

*Barvy Heavy body už zřejmě nebudou dostupné, proto vám přinášíme vhodnou náhradu s podobnou viskozitou - akrylové barvy Winsor & Newton Galeria.

Heavy body je nejhustší konzistence akrylové barvy. Umožňuje držet tvar a tah štětce. Je ideální volbou pro malbu špachtlí, dá se vrstvit a tvoří nezaměnitelné struktury. Hustá konzistence barvy Liquitex dovolí umělci do díla začlenit pevné části, například minerální prášek či dekorační kamínky. Jakmile barva uschne, drží svůj tvar, čímž přidává výsledné práci trojrozměrný efekt. Tyto těžké akryláty nabízejí nejlepší krytí kvůli tloušťce filmu.

Soft body akryl

Lefranc & Bourgeois

Většina akrylových barev rychle schne. To ti dává jen opravdu omezený čas na práci. Soft body akryl je navržen tak, aby ti dopřál pár minut navíc, dokud uschne. Dá se dobře míchat, díky čemuž vytvoříš fascinující přechody. Barvy Lefranc & Bourgeois mají přímo z tuby krémovou konzistenci a jsou vhodné pro plynulou, nepřetržitou práci štětcem. Barva do určité míry udrží i tahy štětce, pokud je dostatečně tvrdý.

Tekutý akryl

solo goya triton

Obecně se traduje představa, že hustší barvy obsahují více pigmentu, než řidší. Tekuté barvy však nabízejí stejnou intenzitu s nižší viskozitou. Tekutý akryl se nanáší rovnoměrně a eliminuje viditelné tahy štětce. Často bývá průhlednější. Vícenásobné průhledné vrstvy barvy Solo Goya TRITON se používají na vykreslení jemných komplexnosti barev, světla a tónů. To dodává dílům hloubku a reálnost.

Akryl s vysokým průtokem

solo goya pouring

Jde o najtekutejší akrylové barvy, které mají až vodnatou konzistencí. Takovou nízkou viskozitu můžeš do jisté míry dosáhnout díky pouring médiu, které prostě přidáš do akrylové barvy. Litá barva se využívá na tvorbu zajímavých "fluid" tekutých efektů. Dokonce se dá nanášet i jemnými tahy štětcem. Díky tomu objevíš novou dimenzi malby akrylem.

viskozita akrylovych barev

I když se každá ze zmíněných akryloviek zpráva odlišně, po uschnutí všechny vytvoří pružný a voděodolný film. Dobrou zprávou je, že si nemusíš vybírat barvy se stejnou viskozitou. Klidně je kombinuj dle libosti a povol uzdu své fantazii. Nyní, když si už dostatečně informován, můžeš naplno využít své akrylové barvy.

Přeji ti hodně štěstí a zážitků při experimentování s akrylem.

S pozdravem,

tvá Majka.

Blog ARTMIE

Štítky

barva roku 2019 barvy na keramiku barvy na textil kreslení linoryt malovaní růže maskovací kapalina medium svítící ve tmě mramorování pigma micron zpomalovač schnutí akrylové barvy ako na olejové farby akrylové barvy akvarel akvarelové barvy akvarelové barvy white nights Amsterdam antikovací pasta aranžování arches ARTMIE ARTMIE atelier barevné kolo barva roku barvy barvy na obličej barvy na sklo barvy na tělo barvy na textil barvy na tvář a tělo batikování bavlněné plátno beton čistič štětců COPIC corona coronavírus da Vinci da Vinci Maestro damarový lak dárek na MDŽ Dekor Paint dekorácie dekupáž deti dřevěná dekorace dřevěná deska EAA EAA 2020 Ecoline europeanartawards Faber-Castell fixka fixy na textil Fotorealistika freska gesso Ghiant grafická barva na linoryt halloween jak malovat na sklo jaro kaligrafia kaligrafie karanténa Koh-i-noor kontura kontura na hedvábí korálky korálová barva kreatívni tvoření kreslení kreslení mangy Kreul kreul kreul Kreul ktok za krokem kulatý štětec květ lak linoleum Liquitex lití akrylových barev lněné plátno lnený olej magic marble malba malířské plátno malování malování na hedvábí malování na kožu malování na kůži malování na látku malování na obličej malování na porcelán malování na sklo malování na textil malování na tričko malování podle čísel malování špachtlemi markery Míchání Míchání akrylových barev míchání barev modelování molotow molotow Mucki napínací lišta odstíny korálové olej olejové barvy olejové barvy olejové barvy olejové barvy olejovky organizace prostoru Pébéo Pentart plátno plátno plátno plátno na lepence plátno v rolce plochý štětec popisovače popisovače na sklo a porcelán porcelán pouring médium primární barvy přírodní štětec přírodní štětec Přirozená černá prstové barvy rez Royal Talens Royal&Langnickel růže šablony na textil sakura saténová stuha sekundární barvy šeps silikonová forma šiřka štetce sítotisk sketchbook journal sklo snazaroo Solo Goya SOLO GOYA Triton soutež špachtle špachtle špachtle artmie sprej St. Petersburg štetce štětce štetce na akvarel štetec stojan struktury suchý štetec světlostálost svítící barvy syntetický štětec techniky techniky malby techniky nanášení barev technmiky malování terpentín terpentínový olej textury plátna tloušťka štetce transfer tužka tužka uhlík umělci umělecké dovednosti umělecké schopnosti umělecké studium umělecké tipy Umton UMTON vajíčka váleček na linoryt van gogh van gogh vánoce Velikonoce velikost štetce viskozita viskozita akrylových barev voda White Nights živice známý umělec Gerhard Richter
MGNjZW